Owczarek niemiecki rex - tresura psów

Wpisy

  • czwartek, 25 lutego 2016
    • Pies zjadł obrożę przeciwko kleszczom - co robić?

      Pies zjadł obrożę przeciwko kleszczom firmy foresto

      Moj pies zjadł obrożę przeciwko kleszczom firmy foresto. Pogryz i pojedyncze kawalki połknął. Po 3.5h zjadl posilek i po 20min zwymiotowal z kawalkami foresto. Raczej nie bylo(foresto) to jedzenie lekkostrawne to na pewno. Ale jakies powazniejsze konsekwencje grożą? Gnac do weta? 

      Ja na Twoim miejscu skontaktowałabym się z wetem, bo mimo wszystko to jest toksyczna substancja... Teraz pies lezy kolo mnie i slysze jak mu sie przelewa w brzuchu wszystko. weterynarz w takim razie od razu. Zanim stanie się coś złego.

      Matko ja bym chyba zwariowala i od razu bym byla u weta! To chyba moze miec powazniejsze konsekwencje... ale pewna nie jestem. Lepiej dmuchac na zimne! Nastepnym razem jak takie cos sie stanie to wywolac od razu wymioty.... podac wode utleniona .do godziny od zjedzenia wystarczy podać wodę utlenioną i wszystko wyrzyga... później bywa różnie. popieram jak zazwyczaj nie panikuję przy psach to jednak jak by zeżarło foresto to bym już leciała do weta jak by nie było to chemia i to dośc spora. Pytanie jaki kawałek zjadł. To tak jak u mnie... nie panikuje ale gdyby moja zezarla to bym zaplakana biegla! Leć prędko do weta, lepiej nie ryzykować. Przecież ta obroża zabija/wysusza kleszcze, wiec moze mieć zły wpływ na psa. Ja bym nie ryzykowała. Mam 4 psy a weterynarz mnie widzi prawie odziennie. Czuje sie jak ostatnia idiotka biegajac non stop. Ktos z was mial taka sytuacje? Chyba ważniejsze jest zdrowe psa - nie przejmuj sie co myśli ktoś o Tobie. Psu moze to ostro zaszkodzić. W końcu to trucizna. spokojnie ja umiem biegać z piedrołą (jak coś się faktycznie dzieje jak np. ostatnio rozcięła sobie łapkę zamiast sama załatwić sprawę łatwiej i sprawniej było śmignąć do weta bo mam go 200m od domu) i umiem zadawać mnóstwo dziwnych pytań. Nasza wetka już się do tego przyzwyczaiła. Poza tym wiesz weta ma zarobek więc powinien się cieszyć. No wlasnie zarobek. W ciagu 3 dni psy mi zniszczyly 3 obroze foresto. Dzis poszla ostatnia itojeszcze pogryzl ja tofik. Biegam z kazda plamką biegam na badania alergiczne po uderzenih sie po stluczeniu z rozwolnieniem ze wszystkim. I w 99% okazuje sie "nic" . ja umiem iść z mała na manikiur i przy okazja zatargać młodego ostatnio tak miałam poszłam z mała na pazury i wzięłam młodego że coś za bardzo trzepie uszami. Okazało się że to nic lekka alergia go wzięła ale skąd niby ja to miałam wiedzieć. Wetka nawet się nie zająknęła że po cholerę przyszłam. Przegląd uszu oczywiście za darmo. U mnie nic nie komentuje wet. Robi co ma robic. Ale ja jestem okropną panikarą "o jezu foresto zezarl. Zobaczcir ma czerwony pysk jedziemy (jest alergikiem a zezarl rano kawalek karmy innego psa) on jakis taki chudy, blady,nie przytula sie do mne cos jest nie tak. Tosia a Ty gdzie jestes? Tosia a Ty czemu taka smutna? A co Ty takie oczka masz? Ropka? A moze cos wzrok szwankuje? Hm.. tosia Ciebie tez biore..." wracam od weta " kurcze Milo masz jakas dziwna siersc moze karma ci nie pasuje, moze Ty masz nuzyce, taka latka w sumie to by pasowalo, a moze jakies cos od srodka Cie zzera..." zawsze cos znajde. Parę lat temu pies znajomej ( ast młody, zdrowy) zjadł kawałek ( kawalek podkreślam) kiltixa - było tragicznie po jednym dniu, skończyło się na iluś dniowych kroplówkach, bardzo podwyższonych próbach wątrobowych i innych przebojach. To co zabija pajęczaki nie ma absolutnie żadnego wpływu na ssaki. Fakt faktem nie wiesz co dokładnie było w składzie obroży i nie możesz być pewna, czy żaden z tych kawałków nie podrażnił układu pokarmowego. Na wszelki wypadek warto iść do weta. jak u nas zniknęła z psa obroża i nigdzie nie mogłam jen znaleźć to odrazu poszła w ruch woda utleniania. Na szczęście zwymiotowal wszystko poza obrożą i zagadka znikającej obroży po dziś dzień nie została rozwikłana. ale na Twoim miejscu napewno wisiała bym na telefonie do weta żeby chociaż wiedzieć na jakie objawy mam zwrócić uwagę .

      zajrzyj na poprzedni wpis: http://owczarekniemieckirex.blox.pl/strony/szkolenie-owczarka-1.html

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      czwartek, 25 lutego 2016 10:56
  • czwartek, 11 lutego 2016
    • szczekający owczarek prosto z adopcji

      Dwa nowe wpisy: jak oduczyć psa szczekania, oraz tresura owczarków niemieckich

      w innych krajach opłata za adopcję jest rzeczą normalną (i to nie jest tylko 100 zł), zresztą wcale to nie jest głupi pomysł - zainteresowany psiakiem mający serce wie, że zwierzątko trzeba utrzymać, szczepić itp. a przynajmniej psa nie weźmie byle kto. Ale czy brak opłat za adopcję jest równoznaczne z tym że ktoś nie dba, nie szczepi i nie karmi?! Gdzie tak jest napisane? Chodzi mi o fakt świadomości człowieka, bo nie każdy niestety to rozumie, że pies jest wydatkiem na lata (niestety spotkałam kilka osób, co adoptowało psiaki ze schroniska i nagle problemy, bo pies kosztuje więcej niż się spodziewali w codziennym życiu). powiem Ci tak: W zależności od schroniska jedne mają lepiej drugie gorzej. Jeśli schronisko jest zarejestrowane jako działalność, to ok, niech sobie oddaje psiaki, bo ich na to stać. Ale jeśli schronisko na siebie nie zarabia, ba, Nie ma wsparcia miasta, to co mają zrobić? Wyrzucić te psy, bo nie ma za co im kupić jedzenia? Ja zawsze powtarzam że biorąc zwierze fundacji, z DT ale i ze schroniska - powinnismy sami z siebie coś zapłacić, choć te 200-300 zł. Zwłaszcza jeśli zwierzę jest zaszczepione, wykastrowane. To wszystko kosztuje. Znam dużo osób które uważają że taka zwrotna opłata adopcyjna hamuje ludzi którzy chcą brać zwierzeta pod wpływem impulsu, nawet jeśli nie wszystkich to przynajmniej część. 300 zł to żadna kwota, tyle zwierzę przeje w parę tygodni.

      Szczegóły wpisu

      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      czwartek, 11 lutego 2016 11:18
  • poniedziałek, 23 listopada 2015
    • jack russell terrier - sierść

      Jestem właścicielem kochanego 4- letniego Jacka Russella Terriera i od ponad roku zmagamy sie z problemem jego skóry, a mianowicie stracił 3/4 swojej sierści i jest bardzo rzadka. Ma liczne zaczerwienienia na brzuchu oraz pachwinach, gdzie notorycznie sie drapie. Oczywiście byliśmy u weta, miał zrobione badania krwi i testy alergiczne. Wyniki nie wykazały nic konkretnego.. Od dłuższego czasu przyjmuje Calcord.I teraz moja prośba, jeśli ktoś miał podobny problem lub wie jakie mogą być przyczyny, czy tez zna rozwiazanie problemu prosiła bym o kontakt. 

      Tutaj porady o psach jack russell terrier możesz przeczytać: szkolenie psów jack russell terrier

      a tutaj ogólnie: szkolenie psów

      zeskrobiny....objawy dermo mogą być na tle hormonalnym (tarczyca, nadnercza) lub powiązana z wątrobą. Ale najpierw dojdźcie do zeskrobin. Sama też mam psa z problemami dermo więc jestem w temacie.

      Ostatnio mamy znajoma która adoptowała psa ze schroniska zmagała się z wypadającą sierścią. Wiem, że stosowała jakiś płyn za kilka złotych w aptece kupiony i efekty są natychmiastowe. Pies nie traci już sierści a placki łyse zaczęły zarastać od nowa sierścią.

      U nas jak pies zaczął łysieć okazało się że ma nużycę. W testach alergiczbych też nie wszystko może wyjść niestety. Dietę eliminacyjną wprowadziliście?

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 23 listopada 2015 10:49
  • wtorek, 10 listopada 2015
    • szkolenie szczeniaka - porady

      jak wychować dobrze szczeniaka

      potrzebuje rady jak wychować dobrze szczeniaka żeby nie rozrabiał w domu jak bedzie sam w domu i nie załawiał w domu?:) chce rad jak szkolić szczeniaka

      Wydaje mi się, że dobrą metodą są smaczki za dobre zachowanie i poprawnie wykonane zadanie-polecenie. czyli ta metoda się sprawdza? Powinna, ale każde stworzenie ma inny charakter. Ewentualnie szkoły tresury dla psówalbo posłuchaj się tej rady z drugiego postu, albo pogadaj z weterynarzem. Taka rozmowa powinna być bezpłatna. On ci powie najlepiej możesz zrobić.

      tak naprawdę nikt ci tu dobrze nie napisze ( nie dlatego że ktoś nie wie) tylko do tego potrzebujesz książki idź do biblioteki i wypożycz o psach jakby ktoś miał co napisać to zajęło by trochę ......miejsca. Polecam trochę zaangażowania i zacząć czytać, czytać..jest tyle książek, artykułów, blogów. Wystarczy chcieć a nie zachowywać się jak księżniczka i oczekiwać podania wszystkiego na tacy

      Konsekwencja, stanowczość, i pochwały za dobre sprawowanie a ignorowanie złego. To takie ogólnikowe, nie traktuj tego jak wyraźniej recepty na wychowanie psa.

      Nie ma uniwersalnych rad, każdy pies jest inny Emotikon wink to tak jakbyś pytała o uniwesalną radę jak osiągnąć szczęście, jak wychować dzieci itd. Nie ma czegoś takiego...konsekwencja jest ważna również w życiu nie tylko wobec psa 

      Dobra a więc jeslli twój piesek ma powiedzmy 3miesisce do pół roku najlepiej kup mu klatkę i wtedy kiedy musisz wyjść zamykaj go tam unikniesz zniszczeń i załatwiania się a jak tylko przyjdziesz bierzesz go na dwór i tak po malu będzie się uczyyc że załatwiać się musi na dworzu chociaż dobrra rada taka że spędzają z nim czas najwięcej ile możesz

      Czeste wychodzenia z szczeniakiem na podworko, zeby skumał, ze załatwiamy potrzeby na zewwnatrz:) duzo zabawek tez zeby mial sie czym zajac a nie interesował Twoimi rzeczami  

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 10 listopada 2015 17:48
  • poniedziałek, 09 listopada 2015
    • Szkolenie Jack Russell Terriera do życia w domu z kotem

      Jeśli przyzwyczajasz psa Jack Russell Terriera do kota, to jak pisałem zadbaj o bezpieczeństwo kota – psa musisz mieć na smyczy, kota można posadzić daleko albo np. na wysokiej półce. Trzeba wykorzystać techniki szkoleniowe, aby psa nagradzać za dobre zachowanie, za spokój przy kocie, za brak szczekania czy skakania. Gdy zwierzaki się do siebie przyzwyczają to potem też trzeba mieć je na oku przez długi czas, nie zostawiaj kota i psa samych. Miej ich na oku przynajmniej przez pierwsze 2tygodnie.

      Czy Jack Russell Terrier dogada się z kotem i będą żyli razem?

      Tego tak naprawdę nie wiadomo, bo różne charaktery mają Jack Russell Terriery. Psy tej rasy są znane z tego, że lubią gonić i łapać małe uciekające zwierzęta – często kieruje nimi wrodzony instynkt. Jack Russell Terrier może nawet zagryzać koty, jeśli nie był z nimi socjalizowany.

      Dlatego nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi na to pytanie, czy Jack Russell Terrier będzie mógł żyć z kotem. Szansa na spokojnie życie z kotem wzrasta, gdy kot i pies poznają się gdy są małymi zwierzakami (szczeniak i młody kotek). Trochę też zależy od kota, bo zachowanie kota też na pewno wpłynie na zachowanie psa.

      Trzeba jednak brać środki ostrożności na to, że to raczej kot może ucierpieć bardziej niż pies.

      Polecam szkolenie Jack Russell Terriera przeprowadzić
      w tej szkole (
      www.szkola-doberman.pl ).
      Lekcje odbywają się na dolnym śląsku oraz w województwie lubuskim.
      Zajrzyj tutaj:
      Jack Russell Terrier szkolenie wrocław

      Jeśli przyzwyczajasz psa Jack Russell Terriera do kota, to jak pisałem zadbaj o bezpieczeństwo kota – psa musisz mieć na smyczy, kota można posadzić daleko albo np. na wysokiej półce. Trzeba wykorzystać techniki szkoleniowe, aby psa nagradzać za dobre zachowanie, za spokój przy kocie, za brak szczekania czy skakania. Gdy zwierzaki się do siebie przyzwyczają to potem też trzeba mieć je na oku przez długi czas, nie zostawiaj kota i psa samych. Miej ich na oku przynajmniej przez pierwsze 2tygodnie.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 09 listopada 2015 19:39
  • czwartek, 02 lipca 2015
    • poznałem dziś psa

      Będąc dziś na spacerze zobaczyłem małego lekko włochatego pieska, nie wiedziałem co to za rasa, dlatego zagadałem z właścicielką i zapytałem jaka to rasa?

      Dowiedziałem się, że to mało popularna rasa w Polsce - to był pies rasy border terrier.

      Gdy tak o nim poczytałem w internecie, to ciekawe z nich psy - choć chyba nie nadają się dla mnie, bo są za bardzo energetyczne, ja nie mam tyle czasu się zajmować psem.

      Wolę psy bardziej spokojne i łagodne.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      czwartek, 02 lipca 2015 11:33
  • wtorek, 03 marca 2015
    • shih tzu

      SHIH TZU - historia rasy

      Nazywany małym lwem - pies shih tzu to kiedyś chiński artystokrata - dziś na polskich salonach - w bardzo wielu domach jako pies typowo rodzinny. Shih tzu to raczej piesek do kochania i wielki miłośnik człowieka niż pies pracujący - to jednak jego zaleta a nie wada.

      Shih tzu uwielbia leżeć na kolanach właściciela, bardzo wiele shih tzu (ale nie wszystkie) uwielbiają pieszczoty i głaskanie przez ludzi.

      Shih tzu potrzebuje jednak wychowania, nie można zostawić go samemu sobie. Ten pies także potrzebuje dobrego wychowania i szkolenia.

      SHIH TZU _ SZKOLENIE _ WYCHOWANIE _ TRESURA

      O shih tzu artykuł: jak szkolić psa shih tzu - wywiad i artykuł o shih tzu

      Bardzo wiele psów shih tzu to domowe kanapowce, zdarzają się jednak bardzo aktywne osobniki, z którymi można by wybrać sie na zawody agility czy jakieś inne. Takie psi sportowiec potrzebuje więcej spacerów i więcej ruchu  niż jego koledzy z tej samej rasy.

      Dlatego jak kupujesz szczeniaka shih tzu to obserwuj najpierw jak bardzo jest on ruchliwy i energtyczny.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 03 marca 2015 18:27
    • czy pies po kastracji bardziej żebrze o jedzenie?

      1. Wszystko zalezy też od opieki po czasem delikwenta trzeba strofowac jeśli się nadmiernie interesuję i tyle.
      2. Wystarczy dobrze poszukać. Linka nie wystawie no bym skutecznie wszystkich właścicieli samców zniechecila do kastracji.
      3. domyślam się, że można znaleźć, ale po co? mi wystarczy to, że w otoczeniu nikt nie miał takich problemów. tutaj, na grupie, też nikt się tym specjalnie nie chwalił
      4. U mnie nie ma poza psią karmą i psimi różnymi chrupkami na szkolenie nie dostają nic. W czasie człowieczego obiadu podchodzą tylko powąchać i dalej zajmują się swoimi sprawami. Nawet nie bardzo wiedzą jak wyglądają żebry i że w ogóle tak można no i linia fit z tym że jedna będzie się ubiegała o tytuł suki hodowlanej, z drugą czekamy do pierwszej cieczki i sterylizacja.
      5. nie wiem czy w Toruniu jest ta akcja, ale ogólnie w całej Polsce luty - marzec to czas, kiedy samorządy przeprowadzają akcję sterylizacji i kastracji. Można znaleźć kliniki, w których przeprowadza się zabiegi z dużymi zniżkami. Poszukaj w internecie, skontaktuj się i jeśli podejmiesz decyzję, to jeszcze zaoszczędzisz
      6. uczepiłaś się mnie jak rzep, nie Ciebie jest mnie oceniać. Po to jest ta grupa, żeby można było rozwiać wątpliwości, jeżeli się je ma. I nie doczytałaś, bo to nie ja mówiłam że kastracja jest krzywdą dla psa, tylko że tak ktoś mi powiedział!!! A ja nie mam czasu w odróżnieniu do Ciebie, żeby szukać starych postów na temat kastracji i proszę Cię następnym razem ugryź się w język za nim coś powiesz obraźliwego, albo wcale nie odpowiadaj, bo przez takie "mądrosći i wywody" co nie których, odechciewa się wszystkiego!!!! sory ale musiałam.!!!!!!
      7. Nie chodzi o szuknie starych postow. Jesli ma sie psa tp rozumiem ze czyta sie roznie artykuly czy rozmawia ze znajimymi ktorzy posiadaja psy. Nie zyjemy w epoce kamienia lupanego. Jesli ktos pisze ze jego pies wyje, piszczy, nie spi, ma jajka a w okolicy jest cieczka a ktos powiedzial ze kastracja to zlo to sorry ale w jezyk sie nie ugryze. To nawet nie chodzi o wiedze z zakresy anatomii ale to eliminacje przyczyn ktore daja takie skutki a to... Hmmm podstawowka.
      8. 

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „czy pies po kastracji bardziej żebrze o jedzenie?”
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 03 marca 2015 18:20
    • kastracja psa

      Dyskusja na temat kastracji psa - za i przeciw - kastracja u dorosłego psa

      • czy po kastracji pies ma większy apetyt i tyje?
      • Kastracja jest krzywdą? Tak chyba twierdzą głównie panowie podchodząc do sprawy jak gdyby chodziło o ich własne jajka. Nie, nie pozbędziesz psa "męskości" i nie, nie zacznie nagle kucać do sikania. Ogólnie pies nie ma skoków hormonalnych i nie zachowuje się jak opętany na widok (wywęch?) suki z cieczką, choć jakieś napięcie zostanie no i na pewno nie zrobi szczeniaków IMO, bardziej męczy się w tej chwili niż po kastracji.
      • Zgadzam się z paniami powyżej
      • Zdecydowanie się zgadzam z powyższym a jest jeszcze jedna kwestia - pies nie zapadnie na bardzo częste choroby "męskie"
      • Hmmm... Dlaczego ktoś puszcza suczkę w cieczce bez smyczy.... Kastracja psa ma więcej powikłań niż sterylizacja suczki zgodzę sie jednak z innymi- jesli pies nie jest hodowlany niepotrzebne mu jajeczka, lżej bedzie i jemu i wam.
      • przybranie na wadze to nie jest wina kastracji, a właściciela który sypie żarcie do miski. Jeśli daje tyle ile ma być, nie ma bata żeby pies przytył. Niestety właściciele czasami w ramach zadośćuczynienia zaczynają dogadzać... a później winą obarczają zabieg.
      • Są dostępne specjalne karmy light i karmy dla sterylizowanych psów. I oczywiście dawkowanie z umiarem czegokolwiek mimo zebradorstwa ogromniastego
      • nasz pies dostaje naprawdę minimalne dawki karmy light, ma mega dużo ruchu (czasem nawet kilka godzin dziennie), a i tak ma ze 2 kg za dużo. Wet stwierdził, że najwyraźniej taką ma przemianę materii tu nie ma czego zadośćuczynić, bo ja nie uważam, żeby pies cierpiał. szczerze mówiąc nie słyszałam o powikłaniach u kastrowanych psów. miałam za to problemy z wysterylizowaną kotką, ale tu zawinił lekarz - spartolił zabieg i konieczna była reoperacja. 

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 03 marca 2015 18:17
  • wtorek, 03 lutego 2015
    • jakie imię wybrać dla psa? jak nazwać psa dyskusja

      ostatnio toczyła sie taka dyskusja na temat tego jak nazwać psa

      Czy można psa nazywać imionami jak ludzi - np. czarek, zosia?

      • to chyba trzeba się przyzwyczaić, że ludzie często myślą, że ich racja jest najlepsza i bez pytania starają się innym mówić, co powinni, a co nie. Każdy z nas ma swoje zdanie - to oczywiste, ale ja np. uważam, że każdy z nas ma rozum i wolność podejmowania własnych decyzji, wedle własnego uznania i póki nikogo tym postępowaniem nie krzywdzi, nie rozumiem czemu miałabym wtrącać swoje "pięć groszy" i sprzeciwy. Na świecie dzieje się tyle strasznych rzeczy, w sprawie których trzeba reagować, że naprawdę nie ma sensu przejmować się takimi rzeczami.
      • Kuba mnie to nie przeszkadza
      • Mam wnuka Jakuba mowimy Kuba a pies mojej sasiadki tez 
      • Mamy aż nadto, Moniko. Ot, taki przerywnik w szukaniu domu dla Czikusia, zbieraniu pieniędzy dla Soni, wspieraniu Dragusia, poszukiwaniu właścicieli psów, udostępnianiu innych nieszczęść
      • Problem od czapy, że tak powiem. Każdy nazywa swojego psa jak mu się podoba i nikomu nic do tego. Równie dobrze ja mogę się oburzyć, że dzieci noszą nie polskie imiona typu SHON, BRIAN, ALAN itp. no ludzie opanujcie rzesz się.
      •  ja mam syna Cezarego i poprzedni pies wziełam go ze schroniska miał na imie Cezar. Fajnie było bo jak wołałam w domu na syna to przychodził pies 

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 03 lutego 2015 14:20
  • wtorek, 02 grudnia 2014
    • ton głosu - narzędzie do szkolenia psa

      Ton głosu to bardzo ważne narzędzie w trakcie szkolenia psów


      Jeśli masz swojego psa to na pewno to zauważyłeś, że pies reaguje na Twój nastrój i na ton głosu. Pies wyczuwa Twoje humory - masz więc poteżne narzędzie do pracy z psem - możesz swoim głosem sprawić, że pies usłyszy miłe słowa 'dobry pies' albo reprymendę w style 'NIEEEE.

      Twoje komendy wypowiadane do psa - o ile pies je zna a nie się dopiero ich uczy powinny być wypowiadane łagodnym acz stanowiczym głosem, nie musisz krzyczeć na psa aby usiadł.

      Gdy pies do Ciebie biegnie gdy go zawołasz niech usłyszy od Ciebie wesołe, pełne radości 'super grzeczny pies, chodź tutaj' - utwierdzaj psa w przekonaniu że wszystko jest OK i że warto do Ciebie biec czym prędzej.

      Łagodny i wesoły ton głosu to zwykle lepsza nagroda dla psa niż klepanie go po głowie czy po plecach.

      Jeśli pies uczy się nowych komend to tym bardziej musisz używać miłego głosu - na etapie wstępnej nauki komendy nie chcemy aby pies wykonywał ją ze strachem w oczach. Chcemy psa który chętnie wszystko dla nas zrobi.


      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 02 grudnia 2014 15:11
    • LUBIN szkolenie psów

      Szkolenie psów w miejscowości LUBIN - gdzie chodzicie z psem na szkolenie?


      Zapisy na szkolenie psów w LUBINIE prowadzą 2szkoły dla psów - ja wam polecam wybrać się do szkoły szkolenia psów DOBERMAN w LUBINIE - tam możecie uczyć psa pod okiem intruktora w trybie indywidualnym - nawet jest opcja aby to trener przyjechał do Was. Filmik pod adresem: szkoła dla psów lubin


      Jak często ćwiczyć z psem? Myślę, że najlepiej kilka razy dziennie po kilka minut - jeśli masz psa chętnego do pracy i do wykonywania ćwiczeń i widzisz że mija 10-15minut i pies jest dalej chętny to zrób może małą przere - nie musisz psa zmęczyć 'na maksa'. Lepiej aby pies czuł lekki niedosyt, aby następnym razem chciał znowu ćwiczyć.
      Możesz oczywiście przy następnej okazji trochę wydłużać czas ćwiczeń - zobaczysz czy 20-30minut to kres wytrzymałości psa czy może pies dalej ma energię? Obserwuj psa - nie męcz go za bardzo - jednak znaj jego możliwości.


      ćwiczę z psem - jak go nagradzać - jak karać?
      Gdy uczysz psa sztuczek to nie rób żadnych kar psu - brak nagrody będzie dla psa karą - pies stara się i próbuje odgadnąć o co Ci chodzi - no przecież pies nie wie, że dzisiaj uczymy się sztuczki polegającej na staniu na dwóch przednich łapach - gdyby to pies zrozumiał gdy tylko powiesz słowo to pewnie by to zrobił - problem jest taki, że psy nie rozumieją tak dobrze naszego języka - psy robią różne rzeczy i starają się odgadnąć co przyniesie im nagrodę. Dlatego też brak nagrody jest wystarczającą karą dla psa.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 02 grudnia 2014 15:00
    • szkolenie psa - sztuczki

      Jak nauczyć psa sztuczek?

      Ile czasu spędzasz z psem? pewnie dużo - dlatego też warto ten czas wykorzystać na coś kreatywnego. Dobrym pomysłem jest nauczenie psa kilku sztuczek, które może nie koniecznie są cyrkowe i widowiskowe ale powaolą psu wykorzystać jego energię i chęć do pracy z człowiekiem.

      Pierwsza ważna rzecz, to rozpocząć ćwiczenia w takim które pies zna i gdzie pies czuje się komfortowo.
      Czy w domu pies czuje się komfortowo i chętny do ćwiczeń? jeśli tak to właśnie w domu rozpocznij naukę sztuczek.

      Psy zwykle na krótki czas są skoncentrowane, po chwili pies ma dosyć i chciałby porobić coś innego, musisz to zrozumieć, z czasem pies nauczy się lepszej koncentracji.

      Ćwicz na początku z psem pomału i przez kilka minut, po chwili zrób przerwę i wróć za jakiś czas znowu do ćwiczeń gdy pies będzie miał na to ochotę - na początku nie ma co forsować psa.

      Z czasem pies będzie coraz bardziej chętny do dłuższej nauki - to troche jak z robieniem zadań z matematyki - gdy ktoś da Ci super trudne zadanie i utkniesz na samym początku to nie będzie Ci się chciało do tego wacać - zacznij zatem od czegoś prostego co pies zrobi w kilka sekund - dodasz psu pewności siebie i łatwiej utrzymasz jego zainteresowanie ćwiczeniami.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      wtorek, 02 grudnia 2014 14:48
  • piątek, 07 listopada 2014
    • szkolenie psów przez awersję - awersyjne szkolenie - co to jest?

      Awersyjne szkolenie psów - co to jest i jak tego się używa?

      Najprościej będzie Ci to zrozumieć, gdy powiem, że szkoląc psa awersyjnie ktoś chce psa do czegoś zniechęcić lub zmusić psa do czegoś środkami przymusu - stosuje się wobec psa kary fizyczne - takie jak bolesne szarpnięcia smyczą, czy rażenie prądem z obroży elektrycznej.

      Awersyjne szkolenie psów ciągnie za sobą wiele strasznych konsekwencji - dlatego nie stosuj tych metod wobec swojego psa!

      Szkolenie psów za pomocą kar sprawia, że pies wiele różnych sytuacji i osób kojarzy z bólem, gdy psa mocno szarpniesz gdy ciągnie z radości w stronę rowerzysty, to po odczuciu bólu pies może skojarzyć rowerzystę z bólem i będzie rowerzystów się bał, lub będzie wobec rowerzystów agresywny. Pies nie jest na tyle 'mądry' aby zrozumieć, że jedynie ciągnięcie na smyczy było karane a rowerzysta nie miał nic z tym wspólnego. 

      Pies działa na prostej zasadzie obserwowania konsekwencji swoich zachowań - pies biegnie do rowerzysty i czuje ból = rowerzyści są FE. Pies biegnie do ciebie gdy go wołasz i dostaje klapsa bo długo nie przychodził - to znaczy że ty jesteś FE, jesteś źródłem bólu dla psa - dlaczego ma zatem następnym razem przyjść do Ciebie? Aby znowu poczuć ból?

      Zastanów się co robisz w trakcie szkolenia psa - stosuje pozytywne szkolenie psów zamiast szkolenia awersyjnego.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      szkolenieldz
      Czas publikacji:
      piątek, 07 listopada 2014 10:28
  • środa, 29 października 2014
  • wtorek, 28 października 2014